sobota 16. června 2007

Nejen studenti opisují, MF DNES také

V posledních dnech se celkem často setkávám s tématem opisování, nedodržování citačních pravidel a nedostatečným uváděním zdrojů u studentů vysokých škol. Zejména na Vysoké škole ekonomické probíhá bouřlivá diskuze nad opatřeními, která zavedla jedna z fakult, ale není to jen VŠE, jak se můžeme dočíst v mnoha článcích (jen namátkou třeba v tomto na serveru hn.ihned.cz)

Ale jak jsem dnes ráno zjistil zdaleka se nejedná jen o problém akademického prostředí. Před nedávnem jsem na tomto blogu publikoval článek o vcelku vtipné podobnosti kaplického návrhu Národní knihovny a améby ze seriálu Futurama, zde. Článek se setkal se značným zájmem, což mě velmi těšilo a bylo pravděpodobné, že toto téma využije i některé z "větších zvířat" na českém internetu, či některé z tištěných médií. Dnes ráno se tak stalo. Na tiulní straně MF DNES je článek "Opisoval tvůrce chobotnice u autora Simpsonů?" a na zpravodajském serveru iDNES se objevila zpráva "Kaplický odmítá, že by ho inspirovalo želé ze seriálu".

Samotné další zpracování a rozvíjení mého postřehu mi absolutně nevadí, ba naopak mám z něho radost. Jediné co musím autorům vytknout je, že neuvádějí zdroj ani odkaz na místo, kde se očividně inspirovali a ze kterého citují, tedy můj blog. Tato jediná výtka je však velmi významná a důležitá. Nejde o žadný projev sebestřednosti ani samolibosti, ale jen malé popíchnutí, které si nemohu odpustit.

Jestliže na Národohospodářské fakultě VŠE za odhalení podobných hříšníků dostávají učitelé finanční odměny a studenti jsou postaveni před disciplinární komisi, mělo by se stejným metrem měřit i Pavle Kubálkové a Janu Matesovi z MF DNES:)



via

12 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Pavla Kubalkova a Jan Mates jsou z MF DNES (ostatne mate to napsano i dole pod clankem)... ;)

Petr Pluháček řekl(a)...

Díky za postřeh, už jsem to opravil.

Unknown řekl(a)...

Taky jsem si toho vsiml a hned si vzpomnel na tvuj clanek. To, ze nekdo vyuzije tvuj napad se proste bohuzel stava, ale mam podezreni, ze dany obrazek ze serialu je primo tvuj. A i kdyby nebyl, pak jde urcite o vyuziti tebou publikovaneho postrehu a od tak velkeho serveru jako je idnes by bylo urcite vhodne, aby odkazal na zdroj. Toto urcite nesplnuje beznou novinarskou etiku :(

Anonymní řekl(a)...

njn idnes opisuje viz linku,.cz ...

Petr Pluháček řekl(a)...

to KouzelniCZech:
jak jsem rekl, vubec mi nevadi, ze to pouzili, jen mohli uvedst zdroj, coz by je absolutne nic nestalo a navic je to povinnost
poslal jsem do redakce a autorum maila, tak se tesim na odpoved, ale pravdepodobne zadna neprijde

Anonymní řekl(a)...

To je asi národní český sport zkopírovat článek a publikovat ho pod svým jménem....

Anonymní řekl(a)...

Tak to je hnus, navic , imho pouzili stejny zaber jako ty, tj presnej cas snimku to jestli udelali screen primo u tebe se ale tezko dokaze. Chtelo by to neviditelnej vodotisk.

Anonymní řekl(a)...

Ahojte, ja som ten Danoboss, čo im tam s tým pomáhal, pani Kubalkovú mám na icq, tak jej dám link na toto, inak ak máte záujem si o tom ešte trocha prečítať, tak http://futurama.sk/sekcia-clanky/kniznica

To som práve napísal, inak odkaz na vás tam je tiež. Majte sa.

Frydolin řekl(a)...

To se mi stalo taky. Ale s tím se nic neudělá.

Petr Pluháček řekl(a)...

Takze nakonec se mi podarilo vybojovat alespon link z clanku na serveru iDNES.

tombik řekl(a)...

Tak tomu se říká úspěch...:-) Dostat se se svým blogem do novin je asi vybornej pocit ne? A kdyz uz jsme u toho to ze ti to takhle vybrali je od nich pekne sprosty....clovek by rekl ze profesionalove to nebudou mit zapotrebi....:-(

Anonymní řekl(a)...

naucil hodne